Täiskasvanud õppijat toetavad õppemeetodid täiskasvanute koolituses (2 päeva, 16 AT)

  • Õppemeetod ja õppemeetodite liigitus
  • Meetodi valiku põhimõtted täiskasvanute koolituses
  • Täiskasvanute koolitaja metoodilis-didaktiline kompetentsus
  • Õppeprotsessi ülesehitus – häälestus, läbiviimine, hindamine, refleksioon – sobivad meetodid.
Käed-külge koolitus, mille kohta osalejad on öelnud:
"Suureprane ja praktiline!"

"Koolitusel õppisin, kui tähtis on õppemeetodite mõistmine ja koolitajapoolne oskuslik meetodite kasutamine"

"Silmi- ja koolitusmaailma avardav"

Kaasaegsed õppemeetodid ja digivahendid koolituste läbiviimiseks (2 päeva, 14 AT).

  • Ürituse kavandamine, osalejate eelteadmiste väljaselgitamine, isiklike eesmärkide sõnastamine
  • Meetodi olemus. Koolituse läbiviimine.
  • Meetodi valiku põhimõtted ja otstarbekus. Koolituse läbiviimine.
  • Ohud ja võimalused meetodite ning digivahendite kasutamisel.
  • Tagasiside. Koolituse tulemuslikkuse hindamine.

Tutvu kogu õppekavaga siin (link failile)

Õppija kaasamist toetavate esitlusvahendite kasutamine (6 AT)

  • Veebitahvlivahend Padlet.
  • Mõiste- ja ideekaardiloomise vahend
  • Mindmeister.
  • Linkide kiireks jagamiseks Bitly ja QR kood.
  • Interaktiivseteks esitlusteks Zeetings ja PollEverywhere.
  • Visuaalide loomiseks Canva ja Adobe Spark.

E-õppe kasutamise võimalused täiskasvanute koolituses (2 moodulit, 32 AT)

  • Kaasaegne õpikäsitus tehnoloogiarikkas ühiskonnas. Õppimine digitaalajastul
  • Täiskasvanud õppija ootused ja lubavused e-õppele. E-õppe kasutamine täiskasvanute koolituses
  • Õppedisain, õppedisaini mudelid
  • Personaalsed õpikeskkonnad ja õpiplaanid täiskasvanud õppija enesejuhtimise toetamiseks
  • Tehnoloogilised vahendid õppeprotsessis
  • Turvalisus ja isikuandmed e-õppe vahendite kasutamisel

Kaasavate veebiseminaride läbiviimine (18 AT)

  • Veebiseminaride läbiviimise põhimõtteid;
  • Veebiseminaride läbiviimiseks sobivate infotehnoloogiliste vahendite ja lahenduste valimine ja kasutamine;
  • Õppeprotsessi juhtimise põhimõtted veebiseminaril.

Õppimise toetamine (2 moodulit, 40 AT):

  • Õppimine erinevates kontekstides
  • Õpiteooriad ja kontseptsioonid
  • Ennastjuhtiva õppija
  • Õpibarjäärid ja vastuseis õppimisele
  • Õpimotivatsiooni kujunemine ja toetamise võimalused
  • Reflektsioon ja reflektiivne praktika
  • Reflektiivset õppimist toetavad meetodid ja tänapäevased vahendid

Koolitajate koolitus (6 moodulit, 100 AT): 

  • Täiskasvanud õppija eripärad
  • Õppeprotsessi ettevalmistamine
  • Õppeprotsessi juhtimine
  • Mikroõpe – koolitamise praktiline videotreening
  • Õpitulemuste analüüs ja hindamine
  • Koolitaja professionaalne eneseareng